HB Køge og den amerikanske drøm

Med George Altirs og Capelli Sport som hovedaktionær er HB Køge en europæisk hub og internationalt netværk af topklubber og talentakademier.

Egentlig var intentionen for George Altirs i første omgang at sikre, at de seks sønners fodboldhold fik hver et sæt spillertøj. Det blev imidlertid starten på et globalt sportsbrand, Capelli Sport, stiftet i 2011, da den fodboldglade iværksætter valgte at bygge videre på familiens veletablerede brand af tøj, fodtøj og andet modetilbehør til kvinder og børn, Capelli New York.

I dag er Capelli Sport en etableret, global leverandør af holdsportstøj og udstyr med base i New York City, men med partnere i flere end 25 lande verden over. Men George Altirs vil mere med fodbolden end at være leverandør af tøj og udstyr.

Først indgik Capelli Sport og George Altirs et partnerskab med HB Køge, inden han i sommeren 2019 – på 10 års dagen for etablering af HB Køge – overtog aktiemajoriteten som ny hovedaktionær og reel ejer af i HB Køge. George Altirs ser HB Køge som en europæisk hub for en ambitiøs europæisk satsning, der også omfatter investeringer i topklubberne i Tyskland og Grækenland.

Med den amerikanske investering er HB Køge blevet en del af et stort internationalt netværk af klubber og fodboldakademier på flere kontinenter. Målet er at opbygge et internationalt samarbejde, hvor klubberne kan udvikle og udveksle spillere fra hinandens akademier.

Da George Altirs købte majoriteten i HB Køge, valgte han samtidig at udpege adm. direktør og sportsdirektør Per Rud som øverst ansvarlig for strategi og samkøring af driften på alle Capelli Sports fodboldakademier verden over.